تحلیل فضای طراحی شده توسط جمی بوش

 

 

 

جمی، در خانواده‌ای کوچک از طراحان، عکاسان و هنرمندان مشهور در منهتن بزرگ شد، که این موضوع بنیان علاقه او به طراحی با نگاهی به دنیای طبیعت بود. پس از تحصیل در رشته معماری در نیواورلئان و ایتالیا، به لس آنجلس نقل مکان کرد تا بر روی معماری مدرن میانه‌ی قرن، تمرکز و مطالعه کند. او در سال 2002 شرکت جمی بوش و همکاران را تأسیس کرد و از آن زمان تاکنون روی برخی از مهم‌ترین خانه‌های تاریخی مدرنیستی در ایالات متحده کار کرده است.

جمی که برای توانایی خود در محو کردن خطوط و مرز میان معماری و طراحی داخلی شناخته شده است، همیشه طراحی یک فضا را به عنوان یک چشم‌انداز همگانی نگاه می کند. طراحی‌های جمی در بیش از 100 نشریه در سراسر جهان از جمله Architectural Digest، Interior Design، Vogue، Elle Decor، Wall Street Journal، Wallpaper، Los Angeles Times و همچنین چندین کتاب به چاپ رسیده است.

 

 

 

  • اسکیم رنگی

رنگ های مشابه یا آنالوگوس برای ایجاد هماهنگی و ارتباط در هنر و طراحی استفاده می شوند که در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار دارند. 

به طور ذاتی این ترکیب در طراحی داخلی ، فضارا پر جنب و جوش، پرانرژی, دنج و گرم میکند یا میتواند در فضا حس ارامش، طراوت و سردی را منتقل کند.

 

 

 

 

  • سبک و دوره

سبک مدرن میانه قرن:

معروف در دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۷۰، طراحی ساده با تمرکز بر عملکرد، استفاده از شیشه، بتن، و فلز در طراحی، ادغام فضاهای باز و بسته با استفاده از پنجره‌های بزرگ و استفاده از مبلمان با خطوط ساده و رنگ‌های زنده.

 

 

 

 

 

سبک روکوکو:

 زمان ظهور از اواخر دوره باروک (اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸)، از ویژگی های این سبک میتوان به  زیبایی ، تزئینات پیچیده و پالت رنگی پاستلی اشاره کرد. 
مواد و متریال مورد استفاده در این سبک، چوب، سنگ های قیمتی، و طلای گرانبها هستند  که در کاخ‌ها، قصرها و فضاهای  عمومی اروپایی مانند تئاترها و کلیساها استفاده میشوند.


 

 

 

 

  • مقیاس و تناسب معماری

مقیاس، به معنای اندازه و ارتباط بین اجزا مختلف در یک ساختمان یا فضای معماری است؛ در طراحی معماری، مقیاس می‌تواند به ابعاد موجودیت‌ها، نسبت آن‌ها با یکدیگر، و نسبت آن‌ها با محیط اطراف اشاره کند.

استفاده از مقیاس مناسب در طراحی، برقراری تعادل و هماهنگی بین اجزا، افزایش فهم و درک فضا برای افراد و تأثیرات مختلف از جمله احساس بزرگ یا کوچکی فضا را، ممکن می‌سازد.

 

 

 

 

برای اطلاعات و یادگیری نکات بیشتر می توانید ویدیو های تحلیل 5 فضای داخلی را مشاهده  کنید.

 

منبع : Jamie Bush + CO

مترجم و گرداورنده : ریحانه برزگر