آشنایی با انواع الیاف و چرم برای مبلمان

 

مهمترین نکته در انتخاب پارچه ای مناسب برای مبلمان تان این است که تمامی ویژگی هایشان و همینطور تطابق شان با نیازهای شخصی و سبک زندگیتان را در نظر بگیرید. در این مقاله، انواع پارچه های مبلی، مقایسه ی مبلمان پارچه ای با مبلمان چرمی و همینطور بهترین متریال برای مبلمان حیوانات خانگی را بررسی می کنیم.

 

 

پارچه های مختلف برای کاناپه

پارچه های گوناگونی برای کاناپه شما وجود دارد که هر کدام، ویژگی های منحصر به فردی از جمله مقاومت در برابر لکه و ساییدگی ، استحکام و سبکی دارند. پارچه کاناپه در طول زمان بر دوام کاناپه تأثیر می گذارد. شما با تحقیق و شناخت گزینه های مختلف میتوانید مبلمانی را بخرید که ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

 

 

پارچه های مبلی ساخته شده از الیاف طبیعی

الیاف طبیعی همان گونه که از نامشان پیداست موادی هستند که به طور طبیعی از گیاهان و حیوانات تهیه می شوند. رایج ترین پارچه ها با الیاف طبیعی عبارتند از:

 

 

پارچه لینن: از آنجا که پارچه لینن بسیار ظریف می باشد، بهتر است تنها در محل های کم تردد یا مکان هایی که فقط مختص بزرگسالان هستند، استفاده شوند چرا که سریع لک و چروک می شوند.

 

 

پشم: پشم در برابر لکه، چروک، ساییدگی و پرز شدن بسیار مقاوم می باشد. همچنین می توان پشم را با الیاف مصنوعی ترکیب کرد تا دوام بیشتر و لکه بری آسان تری داشته باشیم.

 

 

ابریشم: بسیار ظریف، شکننده، و درخشان است. تنها برای استفاده رسمی در فضاهایی که تردد بسیار کمی دارند پیشنهاد می شود. لکه بری آن کاری تخصصی است.

پنبه: پنبه مقاومت خوبی در برابر سایش، تغییر رنگ و نخ کش شدن دارد. ولی زود لک و چروک می شود. ترکیب پنبه با سایر الیاف دوام آن را افزایش میدهد و پارچه ای مناسب برای خانواده می باشد.

 

 

چرم: به عنوان یکی از بادوام ترین پارچه های موجود شناخته می شود. برای افرادی که بچه و یا حیوانات خانگی دارند، مناسب است چراکه دوام خوبی برای استفاده ی روزمره دارد و درعین حال تمیز کردن آن فوق العاده آسان است.

 

 

پارچه های مبلی با الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی محصولاتی ساخت بشر هستند که به منظور تقلید از الیاف طبیعی با کیفیت و مقاوم در برابر لکه می باشند. الیاف مصنوعی عبارتند از:

پلی استر: پلی استر معمولاً با الیاف دیگر ترکیب می شود تا کاوری مقاوم در برابر چروک ، ترک خوردگی و ساییدگی ایجاد کند.

 

 

نایلون: این الیاف مقاوم در برابر لکه، یکی از بادوام ترین پارچه های اثاثیه یا لوازم داخلی محسوب می شوند. ترکیب نایلون با سایر مواد، از رنگ پریدگی، سایش و پرز شدن آن جلوگیری می کند .

 

 

آکلیریک: الیاف آکلیریک ظاهری شبیه به پشم دارند. در برابر ساییدگی، چروک، لک و تغییر رنگ مقاوم هستند.

 

 

الفین: الفین در برابر سایش، لکه، نور خورشید و مواد شیمیایی مقاوم است. الیاف الفین را می توان در پارچه های

مبلمانی که از آنها بسیار استفاده می شود، به کار برد.

وینیل: این یک جایگزین عالی، ارزان تر و با استحکامی برابر برای چرم می باشد.

 

 

انتخاب بهترین پارچه برای مبلمان

به همان اندازه که هنگام خرید یک مبل جدید ظاهر مهم است، ابتدا باید سبک زندگی فعلی و خانواده خود را در نظر بگیرید تا بدانید که کدام یک از مبلمان چرمی و پارچه ای برای خانه شما مناسب هستند. در اینجا چند سؤال کلیدی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد آنها فکر کنید:

آیا فرزندان خردسال دارید؟ آیا حیوانات خانگی دارید؟ سگ؟ گربه؟ پرنده؟ چگونه از مبل فعلی خود استفاده می کنید؟ آیا روی آن غذا می خورید؟ آیا زیاد روی آن دراز می کشید؟ سبک شخصی یا خانوادگیتان چیست؟ آیا شما و خانواده تان آلرژی دارید؟ چقدر برای نگهداری از مبل جدید خود آماده هستید؟ بهترین پارچه مبل، چیست چرم یا پارچه؟

هنگام تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن، با انتخاب های زیادی روبرو خواهید شد: میز شیشه ای در مقابل میز چوبی، یا پرده کرکره در مقابل پرده پارچه ای. وقتی صحبت از پارچه مبلی میشود، بزرگترین بحث همیشه انتخاب بین پارچه و چرم است. صرف نظر از ترجیح شما، هر دوی این پارچه های مبلی دارای مزایا و معایبی هستند. اما کدام یک بهترین انتخاب است؟

مبل های پارچه ای

با وجود اینکه مبل های پارچه ای راحت و همه کاره اند، گاهی اوقات وقتی به خانه شما می رسند، گویی که «در هم شکسته اند» و سریع خراب میشوند.

 

مزایای مبل های پارچه ای

تطابق پذیری: وقتی صحبت از مبلمان می شود، «پارچه» عملاً مترادف با « انتخاب » است. برای اتاق نشیمن یک کاناپه صورتی رنگ می خواهید؟ فهمیدی! با تطبیق پذیری پارچه، می توانید هر مبل معمولی را به امتداد بینظیری از سبک شخصی خود تبدیل کنید.

قیمت: علاوه بر این، مبلهای پارچه ای نیز می توانند ارزان تر از مبلهای چرمی باشند. بنابراین شما می توانید آنچه مد نظرتان است را در اتاق نشیمن خود بدون هزینه ی زیادی داشته باشید.

 

معایب مبل های پارچه ای

لکه ها: هرچقدر خانه ای تمیز داشته باشید بازهم لکه ها، بوها، گرد و غبار جذب مبلمان تان می شوند که پاک کردن پارچه ی مبل از همه ی آنها مشکل تر است .

دوام: علاوه بر این، ممکن است در خانواده هایی که کودکان خردسال و حیوانات خانگی دارند، دوام مبلمان پارچه ای نگران کننده باشد چراکه اکثر پارچه ها از پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر ساخته می شوند.

در حالی که این معایب، دغدغه های مرسوم مبلمان پارچه ای هستند، پیشرفت های تکنولوژیکی در پارچه های پرفورمنس کیفیت و دوام مبل های پارچه ای را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

مبل های چرمی

شیک ترین خانه ای که تا به حال دیده اید را به یاد آورید و مبلمان آن را تصور کنید. از چه نوع پارچه ایست؟ اگر به چرم فکر می کنید، حق با شماست. در زیر مزایا و معایب مبل های چرمی آورده شده است.

مزایای مبل چرمی

زیبایی طبیعی: مبلمان چرمی به راحتی زیبایی و تجمل را برای هر خانه ای به ارمغان می آورند. اگر چرم واقعی باشد، نشستن روی کاناپه علاوه بر زیباییاش، احساس فوق العاده ای نیز به همراه دارد .

دوام: علاوه بر این، چرم یک ماده بسیار بادوام است که اگر به درستی از آن مراقبت شود، دوام آن میتواند بیش از یک دهه باشد.

معایب مبلهای چرمی

قیمت: قیمت مبل های چرمی به معنای واقعی کلمه بسیار بالاست. مبل های چرمی علاوه بر هزینه نگهداری از چرم جهت جلوگیری از فرسودگی و حفظ دوام، قیمت بالاتری نسبت به مبل های پارچه ای دارند.

کنترل دما: اگر دمای خانه تان بالاتر یا پایین تر از حد متوسط باشد، احتمالا شما روی مبلمان چرمی خود احساس راحتی نخواهید داشت چراکه چرم ممکن است آن دما را به شما منتقل کند.

بهترین کاناپه ها برای حیوانات خانگی

گاهی اوقات هیچ چیز مانند در آغوش گرفتن یک دوست خزدار روی مبل لذت بخش نیست. اما اگر پارچه مبل شما دوام خوبی ندارد، اجازه دادن به گربه ها و سگها برای نشستن روی شان میتواند آسیب جدی به برخی از مبلمان اتاق نشیمن برساند. در زیر اطلاعاتی در مورد بهترین پارچه های مبل برای حیوانات آورده شده است:

چرم:دوستداران حیوانات خوشحال باشید! مبل های چرمی برای شما مناسب است چراکه کمترین لکه و کثیفی را بخود میگیرند. مبل های چرمی بسیار بادوام هستند و با گذر زمان بهتر به نظر می رسند. چرم همچنین در برابر بو بسیار مقاوم است و بیشتر لکه ها را از رویشان به راحتی میتوان با یک پارچه پاک کرد.

 

 

شاید چرم به راحتی خراشیده شود، اما معمولاً میتوان آنها را پاک کرد. اگر گربه دارید، بهتر است چند اسکرچر گربه در نزدیکی خود داشته باشید. یا مبل هایی بخرید که از چرم دیسترس ساخته شده که خراش ها را به راحتی نشان نمیدهد.

الیاف مصنوعی:الیاف مصنوعی شامل الفین، اکریلیک، نایلون، پلی استر و ابریشم مصنوعی می شود که برای محافظت در برابر لکه ها و خراشهای حیوانات خانگی، انتخابهای خوبی می باشند. بسیاری از پارچه های مصنوعی در برابر نور خورشید مقاوم هستند و همینطور به راحتی تمیز میشوند.

 

 

اگر کاناپه ای می خواهید که مقرون به صرفه و شیک باشد و به راحتی تمیز شود، از یک کاناپه با پارچه مصنوعی استفاده کنید، مانند مبلمان چرم در فروشگاه  Bassett Furniture ،فقط مطمئن شوید که جاروبرقی میخرید که پارویی مخصوص موی حیوانات خانگی نیز داشته باشد.

پارچه طرح دار:اگر طرفدار پارچه های طرحدار هستید پس می شود گفت که خوش شانس هم هستید. پارچه طرحدار برای پنهان کردن موها و لکههای حیوان خانگی عالیست. فقط بایستی که رنگ پارچه را بر اساس رنگ موی حیوان خانگی خود انتخاب کنید. اگر حیوان خانگی شما دارای خز تیره است، از طرحی استفاده کنید که شامل رنگ های تیره تر باشد. اگر حیوان خانگی شما خز رنگ روشن دارد، طرح روشنی مانند آنچه در بالا نشان داده شده است انتخاب کنید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ی طرح های گوناگون پارچه ها و دیوارپوش، یادگیری نحوه ترکیب کردن آن ها و در نهایت انتخاب و تصمیم گیری، خرید و بسیاری اطلاعات دیگر در مورد طرح ها می توانید دوره ی ترکیب طرح های پارچه و دیوارپوش را شرکت کنید.