۱۵ ایده تایید شده توسط طراحان داخلی برای اتاق غذاخوری

 

 

  • چگونه یک اتاق غذاخوری طراحی کنیم؟

میز و صندلی‌ها، تنها قطعات مورد نیاز برای یک اتاق غذاخوری هستند و بعد از آن طراحی با درک کامل از عملکرد فضا شروع می‌شود.ایمی کارتایزر میگوید: "وقتی شروع به طراحی یک اتاق غذاخوری می‌کنم، ابتدا می‌خواهم بدانم که مشتریان من چگونه از فضا استفاده می‌کنند؟، سپس به جزئیات می‌پردازم. می‌خواهم بدانم وعده های هفتگی چگونه هستند؟،  مشتری چه زمان هایی از جزیره داخل آشپزخانه استفاده میکند؟ چقدر اغلب مهمانی می‌دهند و چه تعداد افراد را معمولاً میزبانی می‌کند؟".

 

  • چگونه از یک اتاق غذاخوری کوچک بهترین استفاده را ببریم؟

مهم است به یاد داشته باشیم که هر اتاق غذاخوری لزوماً نیازی به جای دادن یک میز بزرگ و ۱۸-۱۲ مهمان ندارد. برای یک فضای کوچک، یک میز گرد با چهار صندلی و یک وسیله نورپردازی چشم گیر کارساز است؛ طراح هالی هانت می‌گوید، "اتاق‌های غذاخوری رسمی کمتر محبوب هستند، زیرا مردم به دنبالفضاهای غیررسمی هستند. یک فضای غذاخوری کوچک می‌تواند به همان اندازه  که شیک باشد، حس جمعی و صمیمیت بیشتری را ارائه دهد."

 

در اینجا، نکاتی برای ارتقاء و تغییر بینش‌هایی در مورد فضای غذاخوری، صندلی‌ها، وسایل نورپردازی و چیدمان پیدا خواهید کرد.

 

 

  •  نورپردازی  را  در نقطه کانونی فضا قرار دهید.

یک نورپردازی چشم‌نواز همیشه اتاق غذاخوری را برجسته می‌کند. در فضای زیر که توسط کاترین کوانگ در سان فرانسیسکو  طراحی شده است، یک چلچراغ حبابی شیشه‌ای بالای میز غذاخوری آویزان است که توسط صندلی‌های چرمی ساخته شده از چوب افرا احاطه شده اند.

 

 

  • صندلی‌های رنگی انتخاب کنید.

یک فضای غذاخوری مناسب به این معنا نیست که باید ظاهری خشک و ساده داشته باشد. ایمی کارتایزر می‌گوید، "در استفاده از پالت‌های رنگی پرانرژی یا کاغذ دیواری‌های جسورانه نترسید." او دقیقا در تصویر زیر، بوسیله صندلی‌های آبی و پر انرژی از این نکته استفاده کرده است.

 

 

  • فضای کافی، برای حرکت مهمانان باقی بگذارید.

میز و صندلی‌هایی انتخاب کنید که فضای کافی برای حرکت مهمان‌ها را فراهم کنند؛ ایمی کارتایزر می‌گوید، "قاعده کلی من از فضای کافی برای حرکت، قرار دادن فاصله ۳۰ تا ۳۶ اینچ بین صندلی‌ها با دیوارها و مبلمان مجاور است."

 

 

  • سقف  را  رنگ آمیزی کنید.

ترزا منس می‌گوید، "فراموش نکنید که پنجمین دیوار - سقف است!" او می‌افزاید، "رنگ کردن سقف، به طور غیرمنتظره می‌تواند سطح اتاق را ده پله بالا ببرد."

 

 

  • از نیمکت استفاده کنید.

استفاده از نیمکت ایده ای خارج از چارچوب در مورد نشیمن‌گاه‌هاست، مخصوصاً وقتی فضا محدود است. لورن سونستروپ از استودیو سون در شیکاگو می‌گوید، "نیمکت ها، راحت و برای استفاده کاربردی از فضا هستند، بخصوص اگر در بعضی اوقات اتاق غذاخوری شما به عنوان دفتر کار هم استفاده می‌شود".

 

 

  • در فضا کنتراست ایجاد کنید.

عناصر تیره به فضاهای خنثی جان و کنتراست می‌بخشند و از خسته‌کننده بودن محیط جلوگیری می‌کنند.

 

 

  • با ارتفاع سقف، بازی کنید.

اگر فضای غذاخوری شما دارای سقف‌ بلند است، فضای عمودی را با نورپردازی‌های چشم‌نواز تزئین کنید. در فضای زیر که دو طبقه است، طراح گیلیان گیلیز در تورنتو می‌گوید که او قبل از  پایان‌کار فضا، عاشق چراغ‌ها شده است. او می‌گوید: "آویزان کردن چراغ ها در ارتفاع‌های مختلف به پر کردن خلأ سقف کمک می‌کند و طبقات اصلی و دوم را به هم متصل می‌کند."

 

 

  • تنوع در روکش  صندلی‌ها داشته باشید.

​​شما محدود به یک رنگ یا طرح نیستید؛ وقتی صحبت از صندلی‌های غذاخوری می‌شود، رنگ‌ها و طرح‌ها را با هم ترکیب کنید تا ظاهری منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید.

 

 

  • یک فضای انعطاف پذیر  را  در نظر بگیرید.

سونستروپ می‌گوید که" اولین قدم در طراحی اتاق غذاخوری، تعیین نیازهای سبک زندگی شما است. آیا به یک اتاق غذاخوری اختصاصی و بخصوص نیاز دارید؟ یا، می‌تواند فضایی منعطف مانند کتابخانه‌ای باشد که هنگام دعوت افراد تبدیل به اتاق غذاخوری می‌شود؟" 

 

 

  • در چیدمان فضا، از سبزینگی استفاده کنید.

طراح داخلی، امبر دانفورد می‌گوید "بازی با رنگ‌های طبیعت، می‌تواند حسی از صمیمیت را ایجاد کند؛ طیف رنگ های سبز برای اتاق‌های غذاخوری محبوب هستند زیرا گیاهان و بسیاری از مواد غذایی یافت شده در طبیعت را به تصویر میکشند."

 

 

  • بین فضای غذاخوری و آثار هنری خود هماهنگی ایجاد کنید.

اگر از اتاق غذاخوری برای نمایش مجموعه آثار هنری خود استفاده می‌کنید، دکوری را انتخاب کنید که با آن ها هماهنگ باشد.

 

 

  • با نصب چراغ آویز، شکوه فضا  را  افزایش دهید.

نصب  چلچراغ کریستالی، مانند یک جواهر موردنیاز برای اتاق غذاخوری است؛ این وسیله شیک می‌تواند به یک فضای عادی حس مجلل و رسمی‌تری ببخشد.

 

 

  • یک یا دو آینه، در فضا نصب کنید.

آینه‌ها افزودنی عالی برای اتاق غذاخوری هستند. آن‌ها به فضا حس بزرگ‌تر بودن می‌دهند و درخشش دلنشین شمع‌ها را در مهمانی‌های شام منعکس می‌کنند.

 

  • از رنگ ها، جسورانه استفاده کنید.

رنگ روشن دیوار، چه به سبک سنتی و چه مدرن، فضای غذاخوری را، پرانرژی می کند.

 

 

  • از کاغذ دیواری استفاده کنید.

اتاق های غذاخوری، معمولاً پر از سطوح سخت هستند؛ بنابراین افزودن کاغذ دیواری، می‌تواند بافت و جذابیت بصری را به فضا ببخشد. طراح مگی گریفین می‌گوید، "نقاشی‌ها و کاغذهای دیواری دوباره محبوب شده‌اند و اتاق غذاخوری، فضای فوق‌العاده‌ای برای استفاده  از آن‌ها است."

 

 

 

برای اطلاعات و یادگیری نکات بیشتر در زمینه چیدمان و طراحی داخلی  می توانید دوره ی جامع و تخصصی طراحی داخلی را شرکت کنید.

 

منبع : Architectural Digest

نویسنده : Amelia Mularz

مترجم : ریحانه برزگر